Симптоми на депресия и тяхното разпознаване

симптоми на депресия

Депресията е едно от най-погрешно разбраните психологически отклонения.

Повечето хора знаят, че депресията е в резултат от химически дисбаланс, който се случва в мозъка, повечето от тях се опитват да я лекуват като търсят причините, които са причинили този дисбаланс.

Симптомите на депресия за мъжете и жените са почти едни и същи и в тази статия ще ти кажа за тези симптоми, за да знаеш дали страдаш от депресия или не.

Симптоми на депресия за мъжете и жените

По-долу са изброени симптомите на депресия, както за мъжете така и за жените. Ако страдаш от симптомите изброени по-долу, тогава има голяма вероятност да си депресиран:

Емоционални симптоми на депресия

• Да се чувстваш тъжен или да страдаш от лошо настроение през деня
  • Загуба на интерес или наслада от любимите ти дейности
  • Да се чувстваш празен
  • Да се чувстваш обезверен
  • Да се чувстваш непълноценен (понякога)
  • Да чувстваш прекомерна вина (понякога)
  • Да имаш много отрицателни мисли
  • Да ти липсва мотивация
  • Липса на интерес към секса
  • Да ти е трудно да се смееш
  • Имаш мисли за самоубийство или да ти се иска да умреш

Физически симптоми на депресията

• Липса на енергия за това да си вършиш дневните дейности
  • Да спиш прекалено много или прекалено малко
  • Промяна в апетита или диетата
  • Всичко да те боли без причина

Погрешно объркване на депресията с временно лошо настроение

Много хора ми пишат или по форумите казват, че са обезпокоени защото имат всички симптоми на депресията. След като поговоря малко с тях, просто разбирам че се чувстват унили, поради скорошно събитие, което им се е случило в живота.

С други думи много хора бъркат краткосрочното лошо настроение с депресия. Много често срещано е за образован човек да прочете оналйн за някакво психологично отклонение, после да повярва че страда от него.

Ето ти един съвет, който да ти помогне да осъзнаеш дали страдаш от депресия или не. Ако лошото настроение продължава за повече от две седмици, тогава може да искаш да разследваш повече. Ако няма лошо събитие, което да ти се е случило през изминалите две седмици, тогава може и да страдаш от депресия.

Продължителни лоши настроения или депресия

В много от случаите хората бъркат лошите емоции с депресия, защото лошите настроения може понякога да продължават дълго време. Нека предположим, че например мразиш работата си.

В подобен случай е много вероятно да се чувстваш зле всеки ден поради това. Лошото настроение, което би изпитвал в подобен случай е послание от умът ти, което те моли да поемеш действие.

И докато това лошо настроение може да боли, все още може да не е свързано с депресия. Това лошо настроение обаче може да се превърне в лека форма на депресия, ако си изгубил надежда в това да си смениш работата и си бил останал там за дълго време.

Имам повечето от тези симптоми!

Ако имаш повечето от тези симптоми, тогава не се притеснявай. Депресията не е толкова вредна, дори и да е болезнена.

Първата стъпка, която трябва да сториш, за да си помогнеш да се избавиш от депресията е да четеш за нея по около 20 минути всеки ден.

Веднага щом придобиеш по-дълбоко разбиране за своята депресия и за причините, които са те направили депресиран, знаейки какво да направиш, за да я преодолееш вече ще е лесна задача.

Другите статии в тази категория ще те насочват как да преодолееш депресията, така че давай иди и ги прочети.

Сподели:

comments

You may also like...

Ако това ти допада,
харесай ни и във Facebook!

Нова психология - разбери себе си и останалите